Šta je SEO optimizacija?

SEO optimizacija (Search Engine Optimization) predstavlja proces optimizacije internet stranica za tražilice, odnosno skup tehnika čiji je cilj organsko povećanje prometa na određenoj web stranici, kao i povećanje kvalitete same web stranice. Primjenjujući ove tehnike, koje ću u nastavku pokušati detaljnije objasniti, možete dovesti vašu web stranicu do visoke pozicije na tražilicama (SERP – Search Engine Results Page) kao što su GoogleBingYahoo, Yandex i ostale.

Osnovni cilj optimizacije web sajta – SEO je dostizanje TOP 10 pozicije u rezultatima pretrage za određenu ključnu reč. Jednistavno, cilj je za doći na prvu stranu Google-a za ključnu reč koja predstavlja Vaš web sajt. Za komercijalne web sajtove to je od izuzetnog značaja jer ima direktnog uticaja na poslovanje, te u svetu nije neobično da se za optimizaciju web sajta (SEO), izdvajaju veća sredstva nego za samu izradu web sajta.

U govornim komunikacijama, ako su nekom potrebne, na primer “hidraulične cevi”, rećićemo mu da u Google ukuca “hidraulicne cevi”. Niti bih mu ja rekao “idi na www.hidraulikastamflex.com”, niti bi on to zapamtio. Ali ako predhodno navedenog web sajta nema u prvih 10 pogodaka Google-a, posao sa hidrauličnim cevima dobiće neko drugi. Tako je kod nas već postao ustaljen novi glagol za traženje informacija na internetu; “GUGLATI

seo optimizacija marketing beograd

Moderno vreme sa sobom nosi i promenu trendova, pa tako danas postalo pravilo da ako hoćete da se ozbiljno bavite nekim biznisom, morate biti vidljivi i na internetu. Ne samo da budete prisutni na internetu, već trebate doći tačno do onih osoba kojima je potreban vaš proizvod ili vaša usluga. A baš u tome SEO optimizacija sajta za pretraživače igra presudnu ulogu, odnosno optimizovati sajt na pravi način.

Podela SEO optimizacije

Postoji podela SEO optimizacije na On-site SEO i Off-site SEO. ON-Site SEO optimizacija je ono što se radi unutar web stranica: pravilna upotreba META, alt, title h1 do h6 tagova, optimizacija sadržaja, pravilna struktura stranice, opisi, naslovi itd. To je naš posao i ovde upravo o tome i govorimo. OFF-Site SEO optimizacija je sve što se radi na drugim web sajtovima: backlinks (povratni linkovi), razmena banera i linkova, prijave u razne web direktorijume, social media profili, postavljanje objava za medije na specijalizirane portale i drugo. E, to je već Vaš deo posla. Mi Vam tu možemo pomoći savetom kako se to radi, ali nerealno je od nas očekivati da otvaramo Vaš profil na facebook-u ili da tražimo sajtove sa kojima bi ste Vi da razmenite linkove…

On page optimizacija uključuje sve radnje koje obavljamo na web stranici:

1. Naziv samog domena
2. Naslov stranica – H1 tag
3. Kratak opis stranice
4. Gustina ključnih reči
5. Odabir relevantnih ključnih reči
6. Optimizacija url-ova
7. Uređivanje fotografija dodavanjem alt i title tagova

Off page optimizacija podrazumeva sve radnje koje obavljamo izvan samog sajta koji optimizujemo:

1. Širenje svesti o web stranici putem društvenih mreža
2. Širenje svesti o web stranici putem foruma i blogova
3. Građenje linkova
4. Pisanje i deljenje članaka
5. Postavljanje sajta na slične sajtove

seo optimizacija marketing

Po tehnici realizacije SEO se deli na white hat seo i black hat seo.

White hat SEO predstavlja sve one radnje koje su preporučene od strane pretraživača, a usmerene su na etičkom prikazivanju rezultata pretrage korisnicima. Ova optimizacija kao rezultat ima prirodno i postepeno napredovanje na “Google planini”.

Black hat SEO su u stvari tehnike kojima se pokušava podvaliti pretraživačima i naravno, nikako nisu preporučene od Google-a i drugih pretraživča. Suština ovih tehnika je u različitom prikazu sadržaja web sajta koji vide posetioci i sadržaja koje “vide” pretraživači. Ove tenike mogu dovesti do poboljšanja pozicije na Google, ali uz rizik da takav web sajt Google može da kazni čak do trajnog izbacivanja iz svog indeksa!

seo optimizacija

Sajt koji je optimizovan na pravi način, će biti pozicioniran u vrhu organskih pretraga za fraze koje su bitne za njegovu delatnost. To će za posledicu imati ne samo povećanje broja poseta, već će se povećati i konverzije, tj. direktno će uticati na povećanje prodaje proizvoda ili usluga.

Ključne reči i optimizacija sajta

Google (i ostali pretraživači) koristi preko 200 kriterijuma po kojima vrši rangiranje web sajtova u rezultatima pretrage. Koji su to kriterijumi i po kom algoritmu rade, jedna je od najstrože čuvanih poslovnih tajni, ali na osnovu proučavanja i iskustva SEO srtučnjaka, danas se dosta zna šta je to što Vaš web sajt može podići u TOP 10, a šta je to što može dovesti i do toga da Vašeg web sajta uopšte ne bude među rezultatima pretrage.

Optimizacija web sajta (SEO) najlakše se radi u toku same izrade web sajta. Nećemo Vas opterećivati šta sve mi moramo uraditi za dobru optimizaciju web sajta, već koja je Vaša obaveza u tome. Jedan od najvažnijih faktora dobre optimizacije web sajta je jedinstven i kvalitetan tekst na internet stranicama. Vaša obaveza je da obezbedite sav materijal za web sajt, a to znači i kvalitetan tekst. Složićete se, da nijedan web dizajner ne može poznavati Vaš posao bolje od Vas samih. Zato je nužno da sami sastavite tekstove koji će se naći na stranicama vašeg web sajta. U tim tekstovima, bitno je da prepoznate ključne reči koje posetioce trebaju dovesti na Vaš web sajt.

Ovde pokušajte da razmišljate kao Vaši posetioci: “Šta će neko da ukuca u Google pretraživač i naći upravo Vaš web sajt”? Čak Vam predlažem da u društvu sa svojim prijateljima napravite mali eksperiment. Recite im otprilike “Vi znate čime se ja bavim. Šte bi ste vi kucali u Google kada bi ste tražili proizvode (ili usluge) koje ja nudim?”. Zapišite njihove odgovore, jer su vrlo dragoceni za buduću optimizaciju web sajta.

SEO optimizacija pruža benefite koje morate iskoristiti i tako vaše poslovanje podići na viši nivo. Naša agencija je tu da vam u tome pomogne. Za sve informacije koje vas interesuju, kao i konsultacije, možete nas kontaktirati.